STRONY

piątek, 8 lipca 2016

Cytadela - 03.05.2016 i 14.05.2016

W dzisiejszym, sporo zaległym, poście przedstawię poznańską Cytadelę. Mało jest Poznania na moim blogu, więc cieszę się, że mogę w końcu pokazać jakieś piękne miejsce z mojego ukochanego miasta. Cytadela jest chyba najważniejszym i jednym z najpiękniejszych miejsc w Poznaniu. Niestety oprócz bardzo podstawowej wiedzy historycznej nie znam zbyt wielu szczegółów, tak więc jeśli ktoś jest zainteresowany dokładną historią tego miejsca to odsyłam tutaj => Fort Winiary




Na Cytadelę jeździłam kiedyś bardzo często, głównie z prababcią na spacery. Jednak nigdy nie robiłam tam zdjęć, chyba że były to rodzinne fotki lub sesje. Tym razem pojechaliśmy tam z mężem właśnie w tym celu, żebym sfotografowała każdy piękny zakątek na jaki trafię. Za pierwszym razem - 3 maja - przeszliśmy Cytadelę tak jak jeszcze nigdy z nikim. Weszłam chyba w każdą aleję, w każdy zakątek. Bardzo się z tego powodu cieszę, bo w niektórych miejscach byłam pierwszy raz w życiu. Niestety pogoda nie do końca dopisała i zdjęcia nie są tak ładne, jak chciałabym żeby były. W tamten dzień spacerowanie przerwała nam burza i nie zdążyłam sfotografować wszystkiego. Dlatego 14 maja wybraliśmy się tam ponownie i dokończyliśmy nasz spacer. Tym razem pogoda była cudownie słoneczna, ale odbywały się jakieś zawody psów. Na szczęście pomimo tłumów ludzi udało mi się bezproblemowo zrobić zdjęcia. 

Chcieliśmy także wejść do Muzeum Uzbrojenia, w którym można zobaczyć samoloty, czołgi i broń, ale niestety nie można było płacić kartą za wstęp. Co uważam za duży minus, bo wielu turystów nie nosi gotówki przy sobie. My turystami może nie jesteśmy, ale tamtego dnia akurat nie mieliśmy przy sobie gotówki. No szkoda, ale może nadrobimy to kiedy indziej. Samolotom i czołgom zrobiłam zdjęcia na tyle na ile mogłam przez płot ;)


No dość już tego pisania, zapraszam do oglądania zdjęć :)










"Wykorzystałam" tę dziewczynkę do kilku pięknych kadrów ♥









Wandale są wszędzie :/







Kocham maj za te drzewa ♥



Rosarium














Braterstwo Broni






























Jako ciekawostkę odsyłam do Wikipedii, gdzie opisane są wszystkie pomniki i rzeźby znajdujące się w Parku Cytadela: LINK

Mam nadzieję, że wirtualna wycieczka spodobała się Wam :)
Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)