STRONY

piątek, 20 maja 2016

Arboretum Kórnickie - 01.05.2016


Jak już wspominałam w Majówkowym poście, 1 maja wybraliśmy się do Kórnika. Jest to małe miasto położone niedaleko Poznania. Celem naszej wyprawy było Arboretum Kórnickie, czyli park dendrologiczny, w którym można znaleźć mnóstwo gatunków drzew i krzewów. W maju główną "atrakcją" są kwitnące magnolie, których jak dla mnie było tam zdecydowanie za mało. Ogólnie park podobał mi się, ale wiem, że podobałby mi się bardziej gdyby było słoneczniej. Niestety zachmurzone niebo nie wygląda zbyt atrakcyjnie na zdjęciach, nie wspominając o kiepskim świetle. Sfotografowałam jak zwykle to co najbardziej mnie zaciekawiło. Widziałam kilka gigantycznych drzew, które robiły niesamowite wrażenie kiedy się obok nich stało. Wybiorę się tam jednak ponownie, bo Majówka to nie był dobry wybór na odwiedzenie tego miejsca po raz pierwszy. Kilka razy już wspominałam, że nienawidzę tłumów, a w ten dzień było dosyć tłoczno :) Postarałam się jednak w wielu miejscach odczekać, aż nie będzie ludzi i wtedy robiłam zdjęcia. Zrobiłam ich całkiem sporo co zobaczycie poniżej. Wiem, że wielu osobom przeszkadza taka ilość zdjęć, ale ja lubię swojego bloga w takiej właśnie formie :)





Wstęp do Arboretum do 15 czerwca to 7 zł (normalny), a po tym terminie 6 zł. My otrzymaliśmy piękne pamiątkowe bilety:



Zamek w Kórniku. Za wejście do Zamku płaci się osobno.

Zamek od frontu. I tłumy ludzi :|

Zamek od boku.

Zamek z tyłu.







Jedyna taka ogromna magnolia w całym parku.



Gigantyczny świerk, należy zwrócić uwagę na ludzi stojących obok. Niezłe porównanie :)





Tutaj było genialne światło ♥ Ledwie udało mi się uchwycić "komnaty" bez ludzi, bo tuż za nami szła ogromna grupa ludzi z przewodnikiem :D





Kolejne ogromniaste drzewa :)


Duży staw po środku parku.
Łąka pełna mleczy. Na żywo robiła ciekawsze wrażenie :)


Mnóstwo niezapominajek :)





Prawie jak górski krajobraz :)



A tego pana uchwyciłam celowo w takim kadrze, ponieważ jak tylko spojrzałam na niego, idącego przed nami, skojarzyłam sobie, że to fantastyczny akcent narodowy na tle tej całej zieleni. 2 maja był Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, a 3 Maja Dzień Uchwalenia Konstytucji. Tak więc pan idealnie ubrany w nasze barwy narodowe :)

Te kwiatki pachniały nieziemsko cudownie ♥


I to byłoby na tyle :)
Pozdrawiam serdecznie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)