STRONY

niedziela, 8 lutego 2015

Kolorowy cygański kociołek

Ostatnimi czasy nie mam za wiele pomysłów na posty, tak więc nie bywam tu za często. Nie chcę pisać o byle czym, więc czekam, aż znajdzie się coś wartego opublikowania. Tak jak dzisiaj :)

Postanowiłam wstawić posta z przepisem na danie jednogarnkowe, które przyrządziłam dzisiejszego dnia. Początkowo miałam zrobić tę potrawę z przepisu innej blogerki, ale jednak zmieniłam w nim prawie wszystko. Można więc powiedzieć, że to mój przepis ;)

W internecie mnóstwo jest przepisów na chłopskie garnki lub cygańskie kociołki. Mój prawdopodobnie nie różni się za bardzo od tych, które można znaleźć na każdej stronie z przepisami. Mimo wszystko polecam, bo wyszło naprawdę przepyszne!






Nazwałam tę potrawę "kolorowy cygański kociołek" ze względu na kolory warzyw wchodzących w skład tego dania.


Składniki:

  • 1x duża podwójna pierś z kurczaka lub dwie małe pojedyncze
  • 3x papryka (czerwona, pomarańczowa, zielona, żółta - według uznania)
  • 5x duży ziemniak
  • 1x duża cebula lub dwie małe
  • 2x ząbek czosnku
  • 1x puszka pomidorów krojonych
  • 1x puszka czerwonej fasoli
  • 2x łyżka posiekanej pietruszki
  • przyprawy: sól, pieprz, papryka ostra, czubryca czerwona
  • kostka rosołowa
  • olej

Przygotowanie:

Pierś z kurczaka umyć i pokroić w dużą kostkę. Przyprawić solą, pieprzem, papryką i czubrycą. Podsmażyć na patelni. Odstawić. Do dużego garnka wlać trochę oleju i wrzucić pokrojoną w kostkę paprykę, cebulę, ziemniaki wraz z czosnkiem przeciśniętym przez wyciskacz. Smażyć 5 minut. Do warzyw wlać rozpuszczoną kostkę rosołową w 500ml gorącej wody. Wszystko dusić pod przykryciem około 15-20 minut, aż zmiękną ziemniaki i papryka. Po tym czasie wrzucić do garnka posiekaną pietruszkę i podsmażone wcześniej mięso. Znów dusić 5-10 minut. Dodać pomidory z puszki oraz odsączoną z soku fasolę czerwoną. Przemieszać, dusić kolejne 5 minut. Spróbować i wedle uznania, jeśli jest taka potrzeba, dodać brakujących przypraw. Smacznego!




Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam robić i jeść dania jednogarnkowe. Jak macie jakieś swoje ulubione przepisy to możecie podać w komentarzu :) Pozdrawiam! :)

2 komentarze:

  1. No pięknie, a właśnie budyń zajadam i naszła mnie ochota na bardziej pożywny posiłek. :)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)