STRONY

czwartek, 18 grudnia 2014

Świąteczny Berlin ♥ (część 1) - Spandauer Weihnachtsmarkt

Jak już pisałam w kilku poprzednich postach uwielbiam wszelkiego rodzaju dekoracje świąteczne. Na lampki choinkowe mogłabym patrzeć godzinami. W ogóle w grudniu, według mnie, mogłoby cały czas być ciemno. Bo tylko po zmierzchu klimat świąt jest niesamowity i niepodważalny.

W Berlinie ten klimat jest naprawdę mocno odczuwalny. Właściwie na każdym kroku można się natknąć na coś związanego ze zbliżającymi się świętami. Na każdej z dzielnic znajduje się kilka, kilkanaście jarmarków bożonarodzeniowych - weihnachtsmarktów. 

4 grudnia byliśmy ponownie na Weihnachtsmarkt na Altstadt Spandau. Jest to nasz ulubiony jarmark i mamy do niego najbliżej. Podobnie jak w zeszłym roku byłam zafascynowana wszystkimi budkami, choinkami, lampkami, zapachami. Uraczyliśmy się kiełbaskami, grzanym winem, gorącą czekoladą i naszymi ulubionymi, przepysznymi pączusiami. Zrobiliśmy sobie także pocztówkę-zdjęcie na pamiątkę. Na każdym jarmarku można sobie taką zrobić. Są ustawione budki z kamerkami, przed którymi trzeba stanąć. Budka robi 6 zdjęć, z których wybiera się jedno. Potem trzeba wybrać wzór pocztówki, napis na niej i można drukować. Oczywiście najpierw trzeba zapłacić. Koszt za jedną pocztówkę: 3,50 euro. Trzeba tylko uważać, bo automat nie wydaje reszty. Poza jedzeniem i pocztówką zrobiłam oczywiście zdjęcia, a także parę krótkich filmików. Zresztą zobaczcie sami :)






Stoisko z pięknymi szklanymi "lampkami" (?). ♥

















Na tym jarmarku z głośników była puszczana świąteczna muzyka, którą słychać w tle na filmikach. Niestety youtube zablokował mi te filmiki ze względu na to, że nie mam praw autorskich. Co jest totalnie bez sensu, bo przecież nie użyłam celowo tej muzyki. Musiałam użyć utworów, które wskazał mi youtube, żebyście mogli zobaczyć jak tam ładnie.




Jest jeszcze trzeci filmik, którego blogger nie wykrywa z mojego youtube, ponieważ również dostałam ostrzeżenie o prawach autorskich. o.O Co jest o tyle porąbane, że nie mogę wgrać tam innej muzyki, bo mówię do Was w tle :)

Mam nadzieję, że jak wkleję link to filmik się Wam odtworzy - KLIK


Pozdrawiam! :)

6 komentarzy:

  1. Nie byłam w Berlinie jeszcze, widzę po Twojej galerii, że warto zwłaszcza podczas świąt. Pozdrawiam Zuziu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Berlin warto zwiedzić w środku lata i właśnie podczas świąt, w tych dwóch porach jest najpiękniejszy :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. świetny klimat :) chce się tam być :) :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomimo slabości do fotogenicznych miejsc i sporej sentymentalności takie imprezy nie są dla mnie. W tym roku chlopak zabral mnie na gdański świąteczny jarmark i o malo się nie poklóciliśmy... mam dziwny charakter, a świąteczna aura od lat jakoś nie chce mnie dopaść. Może już z tego wyroslam, a może nigdy nie potrafilam cieszyć się czymś takim, jak rodzinne święta. Każdy jest inny.
    Ale Wy trzymajcie się cieplutko i cieszcie sobą najmocniej, jak tylko się da :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie świąteczna aura dopada tylko na takich jarmarkach, poza nimi też w ogóle jej nie czuję, więc potrafię Cię zrozumieć. Cieszymy się ;) Dziękujemy! :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)