STRONY

wtorek, 11 listopada 2014

Alte Nationalgalerie i Nikolaiviertel - 07.09.2014

Choć mieszkam w Berlinie już 2 lata to wciąż zaskakuje mnie nowymi pięknymi zakątkami. Jakoś nigdy wcześniej nie trafiłam do tych dwóch miejsc: Alte Nationalgalerie i Nikolaiviertel. Mamy swoją stałą trasę, przechodząc przez centrum, że te zakątki nam umknęły. A wystarczyło tylko skręcić w inne uliczki. Miejsca te zauważyłam dopiero z promu :D 

Alte Nationalgalerie, czyli Stara Galeria Narodowa to muzeum, którego ekspozycja obejmuje XIX wieczne malarstwo i rzeźbę. Nie byłam wewnątrz, ale zachwycający jest sam ogród, wspaniałe kolumny oraz wygląd zewnętrzny budynku, który mnie przywodzi na myśli grecki budowle.

Nikolaiviertel - zaułek położony przy brzegu rzeki Sprewy z gęstą zabudową. Podejrzewam, że nazwa wzięła się od kościoła, który się tam znajduje, czyli Nikolaikirche (Kościół św. Mikołaja).

Zrobiłam wtedy wiele zdjęć, do tego postu wybrałam jednak 16 zdjęć z Alte Nationalgalerie i 16 zdjęć z Nikolaiviertel. Zapraszam do oglądania!




















Nikolaiviertel


Altes Stadthaus










Nikolaikirche






Na koniec niemiecka piosenka, którą uwielbiam! Teledysk nagrany w Berlinie :)



Pozdrawiam! :)

4 komentarze:

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)