STRONY

wtorek, 28 października 2014

Rejs promem po Berlinie - CITY-Schiffsfahrten - 20.07.2014

W końcu zdecydowaliśmy się z mężem na rejs promem po Berlinie. Zorganizować sobie taką wycieczkę nie jest trudno, bo w Berlinie można znaleźć mnóstwo "przystanków" rozsianych przy brzegach rzeki. Prawie zawsze stoją na nich stojaki z ulotkami, z których można się wszystkiego dowiedzieć. O której godzinie są rejsy, jakie ceny, jakie trasy, jaki prom. Istnieje cała sieć firm, które oferują takie rzeczne wycieczki. Od wyboru do koloru. My zdecydowaliśmy się na www.berlin-cityschiffsfahrten.de Rejs statkiem o nazwie: Raddampfer Europa, który trwał 2h, cena 14,50e za osobę. 

Ulotka z firmy, z której skorzystaliśmy. Na zdjęciu nasz prom i obok trasa naszej wycieczki. 

Usiedliśmy do góry, przy końcu, bo na przedzie niestety nie było już miejsc. Upał był niemiłosierny - 40 stopni. Po godzinie, kiedy przepłynęliśmy całą trasę i zaczęliśmy zawracać, zeszliśmy na dół, żeby się schronić przed słońcem. Jednak głowa już pękała mi od przegrzania. Co chwilę zamawialiśmy zimne napoje, żeby się ochłodzić, ale to niewiele dawało. Dlatego polecam ten rejs, jak najbardziej, ale nie w taki upał.


Zanim przepłynęłam się tym promem, nie zdawałam sobie sprawy ile jest mostów w Berlinie! Praktycznie co kawałek przepływaliśmy pod jakimś. Przy niektórych trzeba było pochylać głowy :) To była naprawdę fajna wycieczka. Mogłam zobaczyć Berlin od zupełnie innej strony. Wszystkie znane miejsca widziane od rzeki. Zapraszam do obejrzenia zdjęć.



Haus der Kulturen der Welt

Kanzlergarten i Bundeskanzleramt, czyli ogród i siedziba kanclerz Merkel. 



Bundeskanzleramt

Hauptbahnhof - dworzec główny Berlina


Reichstag, siedziba Bundestagu







Museumsinsel - wyspa muzeów.



Berliner Dom - Katedra Berlińska

Nikolaiviertel, dzielnica która mnie zauroczyła. 

Nikolaiviertel.

Nikolaiviertel.


Czekanie na przepłynięcie przez śluzę. Kapitan promu zatrzymał prom pod mostem, żebyśmy nie musieli smażyć się na słońcu te 10 minut. 

Śluza.


Jannowitzbrücke


Mój ulubiony most w Berlinie - Oberbaumbrücke

EastSideGallery - galeria pomnik. Najdłuższy zachowany fragment muru berlińskiego - 1316m. Stworzyli ją artyści z całego świata. 



O2 World - hala sportowa, trybuny mogą pomieścić 17000 widzów.



Mam nadzieję, że ta wirtualna wycieczka się Wam spodobała, a będąc w Berlinie zdecydujecie się na realną :)


A na koniec my:


Pozdrawiam! :)

10 komentarzy:

  1. Ahh jak ładnie, cieplutko, a teraz conajmniej -700 :P

    OdpowiedzUsuń
  2. ...a są promy stylizowane na stare? Nie żebym czepiała się wyglądu statków, ale te 'z duszą' są według mnie o wiele przyjemniejsze. I ładniej wychodzą na pamiątkowych zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze to nie mam pojęcia. Nigdzie takich nie widziałam, ale Berlin jest tak ogromny, że nie mogę odpowiedzieć jednoznacznie.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, w Berlinie jest mnóstwo takich architektonicznych perełek :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)