STRONY

czwartek, 18 września 2014

Neuer Garten - Potsdam - 06.07.2014

Dziś nareszcie mam dla Was fotograficzny post! Przedstawiam Wam kolejne odwiedzone przez nas miejsce z naszej listy - Neuer Garten w Poczdamie. Byliśmy tam na początku lipca, akurat podczas największych upałów. Park mnie trochę rozczarował, bo sądziłam, że będzie większy. Jednak z jednej strony dobrze, że nie był wielki, bo dosyć szybko go przeszliśmy. W tym upale nie dalibyśmy rady długo spacerować na słońcu, które na początku trochę kaprysiło i miałam obawy czy w ogóle wyjdzie. Na szczęście wyszło zza chmur i zrobiłam ładne, słoneczne ujęcia. 


Tak przedstawia się plan parku.

Pobrane z grafiki google.

Przeszliśmy prawie cały park. Ominęliśmy końcowy fragment i nie wybraliśmy się do tej części po lewej stronie mapki. Jak na tak nieduży obszar zrobiłam całkiem sporo ładnych krajobrazów. Zapraszam do oglądania i komentowania!








W parku znajdują się dwa większe budynki. Pierwszy to Marmorpalais, czyli Pałac Marmurowy, który uchwyciłam w różnych kadrach.











Między jednym a drugim budynkiem znajduje się ciekawa Piramida.







Drugi budynek to Schloss Cecilienhof, pałac który zdecydowanie był oblegany przez turystów.








W Poczdamie znajdują się trzy parki, które zasługują na odwiedzenie: Park Sanssouci, Neuer Garten i Park Babelsberg. Nie byłam jedynie w tym ostatnim. Ogólnie samo miasto jest bardzo ładne i jeśli ktoś będzie w Berlinie, to powinien wybrać się także tam. Tutaj naprawdę jest co zwiedzać. Za to uwielbiam Berlin i Poczdam, za te wszystkie cudne miejsca! :)

Zachęcam do wyrażenia opinii o zdjęciach :)
Pozdrawiam ciepło!

12 komentarzy:

  1. Pałac Marmurowy prawie jak Wersal albo Wilanów... no, prawie robi dużą różnicę, ale trochę podobny jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę kiedyś wybrać się w końcu do Warszawy i ją zwiedzić, bo po zdjęciach widzianych w internecie, wiem że jest pięknym miastem :)

      Usuń
  2. Wow, super fotki :D nie wiem teraz jak opisać które najbardziej mi się podoba ;) na pewno to 1, to z obeliskiem, z kolumami i to z taką jakby piramidą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mnie też wyjątkowo wszystkie podobają się jednakowo, to był udany spacer jeśli chodzi o zdjęcia :D

      Usuń
  3. Budynki piękne, majestatyczne. Jak zawsze najbardziej podobały mi się obrazy natury, takie wyraziste, realne, jakbym patrzyła przez okno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że się podobały :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Z tego co wyczytałam w internecie podobno w 1791-92 przechowywano tam żywność. Znajduje się tam piwnica głęboka na 5m. W języku niemieckim ta piramida nazywa się Eiskeller, czyli w dosłownym tłumaczeniu "lodowa piwnica".

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Całe to miasteczko jest w takim urokliwym klimacie :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)