STRONY

piątek, 11 lipca 2014

Smażony kurczak z ryżem i czerwoną fasolą

Co można zrobić kiedy nie ma się pomysłu na obiad? Pokroić pierś z kurczaka, dać garść tego, szczyptę tamtego, znaleźć w szafce puszkę fasoli, ugotować torebkę ryżu i gotowe! ;) To tak w skrócie ;)

Żeby bardziej rozwinąć temat, zdradzę Wam, że czasami mam taki dzień, że kompletnie nie wiem co podać mężowi na obiad. A jeśli do tego dodam jeszcze pustki w lodówce to pojawia się spory problem. Tak właśnie miałam wczoraj. Wyciągnęłam z zamrażarki ostatnią paczkę piersi z kurczaka, przywiezioną z Polski (tutaj mała paczka piersi z kurczaka kosztuje co najmniej 4 euro! a to tylko pół kilo). Zaczęłam zastanawiać się co dalej. Poszperałam więc w szafie i znalazłam ryż oraz puszkę czerwonej fasoli. Postanowiłam to jakoś połączyć w całość, w dodatku jadalną :P


Składniki na dwie porcje:

  • dwie piersi z kurczaka
  • przyprawy (dowolne)
  • torebka ryżu 
  • puszka czerwonej fasoli
  • olej



Przygotowanie (25 minut):

Dwie piersi z kurczaka pokroić w dużą kostkę. Przełożyć do miski, zalać niewielką ilością oleju, przyprawić*. Wymieszać mięso w oleju z przyprawami, tak żeby wszystkie kawałki odpowiednio się nimi pokryły. Przełożyć mięso na rozgrzaną wcześniej patelnię. Smażyć do uzyskania złocistego koloru. Ugotować torebkę ryżu w osolonej wodzie. Ugotowany ryż dodać do mięsa. Fasolę z puszki odsączyć z soku i również dodać do mięsa. Wszystko wymieszać i podsmażać około 5 minut. 

* Ja użyłam mixu różnych przypraw, ponieważ chciałam uzyskać wyrazisty, intensywny smak. Dodałam szczyptę przyprawy kebab - shoarma, odrobinę grilla klasycznego, czubrycy czerwonej oraz szczyptę przyprawy do kurczaka po staropolsku. 

Było przepyszne!

Intensywny smak mięsa doskonale połączył się z delikatną, słodką fasolą. Uwielbiam takie smakowe kontrasty. 

2 komentarze:

  1. Podobno najlepsze przepisy powstają z eksperymentowania tym, co akurat ma się w kuchni. Moją przygodę z gotowaniem dopiero zaczynam, ale zdążyłam przekonać się, że to prawda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo trafne spostrzeżenie :) Ja też się o tym przekonałam :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)