STRONY

wtorek, 15 lipca 2014

"Bo człowiek bez pasji nudzi swoją duszę" - moja sesja :)

"Wielu ludzi pyta mnie, dlaczego wciąż noszę ze sobą aparat i dlaczego robię zdjęcia. Wówczas odpowiadam „a dlaczego Ty jesz”?" 
(James Lalropui Keivom)


Nawiązując do tytułu stwierdzam, że moja dusza na pewno nie jest znudzona ;)

W dzisiejszym poście pokażę Wam sesję, w której występowałam w roli modelki, a nie fotografa. Bardzo chciałam mieć zdjęcia przedstawiające mnie z moim aparatem. Zależało mi na tym, żebym została uchwycona robiąc to co tak bardzo kocham, co daje mi największą satysfakcję i spełnienie.  

Fotografia jest obecna w moim życiu od 7-8 lat, w mniejszym lub większym stopniu. Uważam, że to taka pasja na całe życie. I choć nie mam sprzętu za kilkanaście tysięcy, nie skończyłam jeszcze żadnej szkoły, ani kursów foto, to wkładam całe serce i duszę w to co robię. Nie sądzę, żeby kiedykolwiek nadszedł dzień, w którym powiem "nie chcę już więcej robić zdjęć". Zamierzam spełniać swoje marzenia, rozwijać się, dokupywać sprzęt, uczyć się. I nawet kiedy pojawią się dzieci, a ja zostanę mamą, nie zrezygnuję z mojej pasji i ze swojego osobistego rozwoju. Chcę żeby fotografia była zawsze gdzieś obok :) Nie rozumiem kobiet, które rezygnują z fotografii, muzyki, tańca, malarstwa czy innych zainteresowań dla rodziny. Uważam, że wszystko można ze sobą pogodzić i być szczęśliwą mamą, rozwijającą swoje talenty oraz spełniającą marzenia. 

Jednak na razie mam 22 lata, a na dzieciaczki przyjdzie odpowiedni czas :P Teraz zapraszam do obejrzenia zdjęć, które wykonała Paulina Szymanowska Foto. Obróbką natomiast zajęłam się sama, wykorzystałam do tego program Photoscape.







Moje ukochane zdjęcie! ♥












Jestem wdzięczna Paulinie za to, że stanęła na wysokości zadania i wykonała takie zdjęcia z jakich jestem naprawdę bardzo zadowolona :)

***

"Fotografia nie jest związana z patrzeniem lecz z czuciem. Jeżeli nie czujesz nic w tym na co patrzysz, nigdy nie uda ci się sprawić , aby ludzie patrząc na twoje zdjęcia cokolwiek odczuwali."
(Don McCullin)

14 komentarzy:

  1. ...stary, dobry PhotoScape. Polecam jeszcze Picasę, ma kilka innych, a ciekawych efektów i korekt - w tym tych automatycznych.
    Mnie najbardziej zachwyciły zdjęcia z leżeniem na trawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Picasę też używam :) Tak, ładnie wyszły Paulinie, ale ja i tak najbardziej jestem zachwycona tymi z aparatem :P ♥

      Usuń
  2. każdy powinien miec swoją pasje... czasem brak czasu doskwiera ale wtedy tymbardziej docenia sie chwile dla siebie i dla swoej pasji...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :) Ja za każdym razem doceniam chwile z aparatem :)

      Usuń
  3. Masz rację jak sie robi co się kocha to się jest szczęśliwym.Rozumiem Cie bo nawet w snach fotografuję. Ja też wzięłam się w garść i zrobiłam stronę internetową www.monikabojanowska.pl i robię zdjęcia. I w końcu czuję że żyje.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałam Twoją stronę, bardzo mi się podoba :) Wygląda profesjonalnie i przejrzyście :) Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  4. A JAK U CIEBIE Z OBRÓBKĄ? Nadal nie wygładzasz buzi? Stawiasz na naturalność? Widzę po niektórych zdjęciach trochę retuszu. Niestety trzeba czasami poprawić naturę ale ważne żeby to było bardzo dyskretne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, nadal nie retuszuję i nie wygładzam. Jeśli na jakichś zdjęciach jest coś wygładzone, to zrobiła to Paulina, która mnie fotografowała :) Jedyne co robię ja, niezmiennie od lat, to: przyciemnienie/rozjaśnienie, zmiana kolorystyki, ewentualnie kontrastu (bardzo rzadko) :) Robię tak, żeby ludzie, których fotografuję wyglądali na zdjęciach tak jak na co dzień :) A samej siebie nie mam potrzeby retuszować, akceptuję siebie taką jaką jestem i jestem zadowolona ze swojej buzi :D

      Usuń
  5. Czasami trzeba jakiegoś pryszcza wykasować :-))) ale ja też jestem przeciwna nadmiernej obróbce. Jesteś śliczna wiec Tobie nie potrzeba. Masz niesamowite oczy i piękne włosy (mimo ze kolorowałaś tyle razy, ja niestety mam siano na głowie po tych rozjaśnianiach ). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No z tym się zgodzę :P Dziękuję :* A włosy faktycznie, jakimś cudem odzyskały życie. Może dlatego, że staram się je teraz farbować raz na dwa miesiące. A brązowa farba bardzo mało niszczy włosy. Gorzej było jak miałam rude. Dlatego zrezygnowałam z tego koloru. Pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. Oczarowało mnie zdjęcie, w którym siedzisz wśród ścian z cegły, a na Ciebie pada snop światła :) Piękne! Drugie miejsce, to fotka zrobiona na jakiejś powierzchni asfaltowej, na której leżysz z aparatem, widoczne jest Twoje lewe oko.
    Podoba mi się, że nie retuszujesz zdjęć, co jest już nagminnie stosowane także na blogach poświęconych fotografii. To, co ludzie wyprawiają w swoich prywatnych fotkach czasami jest wręcz śmieszne. Jedna z dalekich kuzynek - klasyczny przykład narcyzmu - tak "ulepsza" swoje zdjęcia, ze na wszystkich wygląda tak samo - sztucznie i wręcz groteskowo, mimo, że w realu jest ładną kobietą przed czterdziestką.
    Nie mam super sprzętu do robienia zdjęć prywatnych, często robię je nokią, korekta dotyczy tylko natężenia światła, kontrastu - no, chyba, że komuś wyskoczy wielki pryszcz to go wyretuszuję :) Jestem zadowolona z naszych domowych zdjęć, zmarszczek na uwiecznionych twarzach, których mijane lata coraz więcej nakładają na nasze twarze - te zdjęcia to kronika naszego życia i ważna, cenna jest dla mnie każda zmarszczka mimiczna :)
    Może kiedyś, gdy będziesz u siebie - czyli w Poznaniu - zamówię u Ciebie sesję? Mam na to ochotę już od dłuższego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, które u Ciebie jest na drugim miejscu, u mnie jest na pierwszym :)
      Zgadzam się, niektórzy kompletnie nie potrafią obrabiać zdjęć, a robią to za często, za mocno i po prostu źle. Też znam taką dziewczynę, która bardzo retuszuje swoje zwykłe, codzienne zdjęcia, a w rzeczywistości nie jest taka śliczna.
      Bardzo chętnie, ale czy Ty nie masz jakiejś dużej odległości do pokonania, żeby dotrzeć do Poznania? :) Pozdrawiam ciepło! :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)