STRONY

środa, 4 czerwca 2014

Moje miasto Berlin ♥ Miejsca warte odwiedzenia.


Od jakiegoś czasu myślałam nad zebraniem wszystkich miejsc, w których byłam, w jednym poście. Zobaczyłam już naprawdę sporo pięknych i interesujących miejsc, tak więc sądzę, że ten post może być dobrą wskazówką dla ludzi, którzy chcą tu przyjechać na wakacje. Każde miejsce, które Wam tu przedstawię jest moją propozycją na turystyczny wypad. Wiem, że sama jeszcze nie trafiłam do wielu uroczych zakątków. O niektórych pewnie nie wiem, inne mam zapisane na liście "Do odwiedzenia". W każdym razie znajdziecie tutaj to co widziałam, co sfotografowałam i co polecam. Uważam, że do Berlina nie można przyjechać tylko raz. Nie da rady zobaczyć wszystkich zakątków i twierdzić, że to piękne miasto. Uwierzcie, że Berlin nie kończy się tylko na Bramie Brandenburskiej, Potsdamer Platz, Alexanderplatz, Wieży Telewizyjnej czy ogólnie centrum pełnym zabytków i muzeów. Jest tutaj zdecydowanie więcej cudownych miejsc, cieszących oko. Oczywiście jeśli ma się do dyspozycji tylko kilka dni to wymienione przeze mnie miejsca w centrum są na pierwszym miejscu. Jeśli jednak ktoś ma zamiar spędzić tutaj co najmniej dwa tygodnie lub przyjechać ponownie zachęcam do kilku wycieczek po parkach i ogrodach Berlina. Konieczny jest także wypad do Poczdamu (Potsdam), miasta pod Berlinem, w którym również warte zobaczenia jest samo centrum oraz parki: Sanccouci, Neuer Garten i Babelsberg.


Zdjęcia tworzące kolaże są oczywiście mojego autorstwa. Zrobiłam je w okresie: sierpień 2012 - maj 2014.


PARKI:

Berlin zdecydowanie jest "zielonym" miastem. Parki można znaleźć tu na każdym kroku. Większość z nich to zwykłe skwery zieleni z alejkami, ławeczkami, placami zabaw, miejscem do zrobienia pikniku czy grilla. Chyba każde osiedle ma taki mały "osobisty" park. Oprócz tego jest oczywiście wiele wielkich parków, zajmujących ogromne powierzchnie. To właśnie je warto zobaczyć.






W tym parku nie podobało mi się, tak więc nie robiłam w nim zdjęć.





Podsumowanie: najpiękniejszym i ulubionym parkiem dla mnie jest Park Sanssouci, następnie Britzer Garten, Schlosspark Charlottenburg i Garten der Welt. Do tych parków mogę często wracać. Najmniej atrakcyjnym miejscem był Volkspark Friedrichshain. Na samym wejściu do tego parku odrzucił mnie bałagan, zaniedbane oczko wodne, trawniki, brudna woda w zbiornikach wodnych, śmieci, potłuczone butelki na alejkach, brzydkie grafitti na murkach. W ogóle nie miałam ochoty robić tam zdjęć. W dalszym ciągu mam do odwiedzenia kilka parków. W Berlinie: Tierpark - drugi ogród zoologiczny, Botanischer Garten - ogród botaniczny, Pfaueninsel - Pawia Wyspa. W Poczdamie: Neuer Garten, Park Babelsberg.


JEZIORA:






Podsumowanie: w Berlinie jest ogrom jezior, mniejszych i większych. W każdej dzielnicy znajdziemy jakiś mały akwen, przy którym można spacerować, rozłożyć się na kocu, czy ochłodzić we wodzie. Te, które przedstawiłam Wam powyżej to zaledwie mały procent wszystkich wodnych zbiorników. Zdecydowanie uwielbiam Rangsdorfer See, jednak to jezioro znajduje się już kawałek za Berlinem. Jak widać na zdjęciach jest tam przepięknie.


MIASTO - ZABYTKI, BUDYNKI, POMNIKI:

Tego również jest tutaj mnóstwo, ale czego się spodziewać. W końcu Berlin zajmuje powierzchnię ok. 892 km². Jest prawie trzykrotnie większy od mojego rodzimego Poznania. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Miłośnicy przyrody tacy jak ja - parki i jeziora. Miłośnicy imprezowania - wiele różnorakich klubów i dyskotek. Miłośnicy historii - setki muzeów i zabytków. Jest tu wszystko i dla wszystkich. Dlatego tysiące ludzi tak kocha to miasto. Żyje tu prawie 3,5 mln ludzi! Dziesiątki kultur, dziesiątki narodowości i religii.

  • Dworzec Hauptbahnhof - kiedy pierwszy raz byłam na tym dworcu, pomyślałam: "Wow! :O Jaki ten dworzec jest wielki, ile peronów, ile pięter." Nie mogłam uwierzyć, że to wszystko tak sprawnie funkcjonuje. Nie miałam pojęcia gdzie podziać oczy. Pociągi wychodzące na całą Europę, pociągi krajowe, kolej miejska, a to wszystko na kilkunastu peronach i czterech piętrach, pod ziemią i nad ziemią. Niesamowite. Do tej pory jestem pod wrażeniem kiedy stoję na górze i obserwuję dziesiątki ruchomych schodów, dziesiątki przyjeżdżających i odjeżdżających pociągów, tysiące podróżnych biegających w tę i z powrotem. Warto tam pojechać, nawet jeśli do Berlina przyjedzie się w inny sposób, niż pociągiem.
  • Strona internetowa: http://www.berlin.de/orte/sehenswuerdigkeiten/hauptbahnhof/











  • Mariannenplatz: Bethanien i St.-Thomas-Kirche


***

W dalszym ciągu nie widziałam jeszcze paru miejsc, które koniecznie muszę zobaczyć i sfotografować. Należą do nich m.in. parki, które wymieniłam gdzieś wyżej oraz dwa opuszczone miejsca: Teufelsberg - Diabelska Góra i Beelitz-Heilstätten - opuszczony szpital. To drugie miejsce znajduje się 30km od Berlina. 

Niedopuszczalne jest to, że choć mieszkam tu już 1,5 roku nadal nie wjechałam na Wieżę Telewizyjną i nie przepłynęłam się promem wycieczkowym, który ma trasę przez cały Berlin. Uważam, że każdy turysta powinien mieć to zapisane na swojej liście i zrealizować oba punkty. Ja zamierzam zrobić to w te wakacje.

Uwielbiam Berlin właśnie za te wszystkie miejsca. Nieważne dla mnie jest, że to stolica Niemiec, że to jedna z największych i najważniejszych stolic Europy. Nieważne, że to miasto multikulturowe, że ściągają tutaj ludzie z całego świata. Najważniejsze, że zawsze znajdę tu coś nowego, pięknego, że w każdej części miasta jest coś wartego sfotografowania, że mogę wracać w te same miejsca, które zawsze zachwycą mnie w inny sposób. Uwielbiam to, że wciąż odnajduję nowe miejsca, które chcę zwiedzić, sfotografować. I uważam, że potrzebuję jeszcze paru lat na to, żebym dopiero mogła stwierdzić, że "znam" Berlin. Mam jednak nadzieję, że już teraz przybliżyłam Wam choć trochę to miasto i być może zachęciłam kogoś do przyjazdu tutaj.


Przydatne linki dla przyszłych turystów:

10 komentarzy:

  1. Chce tam! Nigdy bym nie pomyślała, że Berlin jest jednym z piękniejszych stolic Europy, ale po skumulowaniu tych wszystkich zdjęć, mogę śmiało stwierdzić, że jest w ścisłej czołówce! <3

    Co tam słychać kochana?:) Widziałam, że usunęłaś Insta :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę jest cudowny ♥ A dla ludzi lubiących i pasjonujących się fotografią tym bardziej :)
      Niestety jest to jedyna stolica w Europie, którą widziałam, nawet w naszej Warszawie nie byłam :( Moim marzeniem jest zwiedzić wszystkie stolice Europy i na pewno w końcu zacznę spełniać to marzenie :)

      Ahh... U nas znowu latanie, załatwianie, papiery itd, miałam trochę zmartwień i nie miałam głowy do postów, no ale jak widać, wróciłam :P Usunęłam insta, bo chcę założyć nowe konto. Tylko na razie nie mam dostępu do internetu telefonem, więc nie mogę tego zrobić :) Jutro jakoś zajrzę na blogi, również Twojego, i zostawię komentarze :) Buziaki! :** ♥

      Usuń
  2. Bardzo przydatny post zwłaszcza dla tych co się wybierają do Berlina. Zdjęcia cudne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post może się przydać :) Dziękuję!

      Usuń
  3. Naprawdę bardzo ładnie. Wydaje mi się teraz, że Berlin jest dużym, pięknym miastem, czego wcześniej nie zauważałam. Sądzę jednak, że w każdej miejscowości znajdują się takie miejsca, że po prostu nie da rady zobaczyć wszystkiego w jeden dzień czy nawet tydzień. Mi najbardziej podobają się przyrodnicze zabytki a nie mury czy rzeźby.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Czyli udało mi się to wszystko pokazać w poście, cieszę się. Tak, masz rację. Też tak uważam. Jednak w mniejszych miastach na pewno łatwiej jest wszystko objechać w parę dni. Tutaj jednak potrzeba dobrych dwóch tygodni. I u mnie to właśnie te przyrodnicze zakątki skradają serce :) Dziękuję za komentarz, pozdrawiam! :)

      Usuń
  4. Już rano oglądałam post i lecialam pokazać mamie, przede wszystkim swietne zdjecia! :) bardzo fajnie byloby wybrac sie do stolicy, zobaczyc chociaz czesc tego miasta! Styl podobny do szwedzkiego. Czesto jade przez Niemcy do Polski, ale jedyne co widze to autostrady (kocham je tak samo jak tu) wiec miloby bylo kiedys wziac torbe , aparat i bliska osobe zeby zlapac troche spojrzenia na ten kraj!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! :) Ja też lubię niemieckie autostrady. Tak płynnie i przyjemnie się na nich podróżuje :) Serdecznie zapraszam! Jak będziesz tu kiedyś, daj znać :*

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)