STRONY

środa, 21 maja 2014

Mrożona kawa z likierem Baileys.

W ostatnim czasie polubiłam na Facebooku kilka fajnych stron z recepturami na szybkie i łatwe zimne koktajle oraz desery. Postanowiłam sobie, że tego lata blender będzie dosyć często gościł w mojej kuchni. Uważam, że lepiej samemu robić w domu owocowe koktajle, mrożone napoje czy desery, niż kupować gotowe w sklepie. W pierwszej kolejności moją uwagę przykuła mrożona kawa. Oczywiście zmodyfikowałam tamten przepis według własnego uznania i powstał nowy przepis a'la Bąbelkowa :D

Kawa jest po prostu pyszna i co ciekawe robi się ją w 5 minut! :)

Składniki: (na jedną osobę)
* 250ml mleka
* 30ml śmietanki 30%
* 30ml likieru Baileys*
* 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
* 2 łyżeczki cukru
* 4 kostki lodu
* lody waniliowe, truskawkowe, czekoladowe lub jakiekolwiek inne
* bita śmietana do dekoracji



* likier pojawił się wyjątkowo, zazwyczaj nie dodaję likieru


Przygotowanie:

Przygotowujemy wszystkie składniki oraz blender. Do blendera wlewamy mleko, śmietankę i likier, wsypujemy cukier i kawę, wrzucamy kostki lodu. Włączamy blender na maksymalny poziom (u mnie 4), żeby kostki lodu dobrze się zmiksowały. Do szklanki wkładamy wybrane przez nas lody. Zalewamy je przygotowaną mrożoną kawą. Na koniec dekorujemy bitą śmietaną. I koniec. Teraz możemy delektować się pyszną, zimną, kremową kawą :)





26 komentarzy:

  1. Mhm... Wygląda naprawdę smakowicie. Nabrałam właśnie ochoty na coś w ten deseń. Też sądzę, że własnej roboty desery są znacznie lepsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I była smakowita :) Polecam zrobić, nie będziesz żałowała :)

      Usuń
  2. Też lubię posiłki made in blender, ale gustuję w nieco innych przepisach. Uwielbiam owocowe albo warzywne koktajle, które zwłaszcza teraz - gdy robi się coraz cieplej - smakują wyjątkowo dobrze. No i miksowane zupy - dzięki użyciu blendera nie ma problemu, jak zjeść np. obfitego w witaminy selera :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, blender jest świetny do robienia kremów, np: z grochówki czy zupy szparagowej :) Podrzuciłaś mi pomysł na zrobienie własnego soku, a'la "KUBUŚ". Z marchewki, banana i jabłka. Muszę znaleźć jakiś przepis i wypróbować :)

      Usuń
  3. świetny przepis,ale sie rozmarzyłam :) mniam, mniam :) ja robie ostatnio koktajle truskawkowe :) juz czas na owocowy sezon :) ale spróbuje przy okazji w domu zrobić taka mrożona kawke jak Ty:) z lodami :) pyszności :)
    blender jednak to świetna sprawa:) szybko i pysznie :)
    wracaj szybciutko do nas słońce :* :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też często robię koktajle z truskawek, po prostu uwielbiam! :) Dokładnie tak, nie mogę doczekać się kiedy będą jagody, bo taki koktajl też bardzo lubię. Tak, blender jest obowiązkowym wyposażeniem kuchni, według mnie. Już niedługo kochanie! :*:*:*

      Usuń
  4. Muszę sobie takie coś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda pysznie :) uwielbiam mrożoną kawę, więc na pewno spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, ale zawsze piłam kupną :)

      Usuń
  6. Wygląda fantastycznie ! ;) Aż smaka złapałam ;) ! Pychotka !

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam mrożone kawy i chętnie spróbuje Twojego przepisu kochana ;) :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapomniałam dodać - wygląda pysznie i zachęcająco! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, że tak wygląda, bo o to chodziło ;) :*

      Usuń
  9. Ale to musi być pyszne! I jak ładnie wygląda - na pewno skorzystam - lubię ten likier ale nigdy w takich połączeniach go nie spożywałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skorzystaj, na pewno nie będziesz żałowała :) Jest naprawdę pyszne, ale zwykle nie dodaję likieru i taka w zwykłym wydaniu smakuje jednak najlepiej :)

      Usuń
  10. Niedawno byłam u lubianej ale dosyć specyficznej cioci. Na stół wyjechała mrożona kawa z lodami - zanim spróbowałam, opowiedziałam jej o Twoim przepisie. Niestety, ciocia jest przeciwniczką alkoholu nawet w takich minimalnych ilościach, jej strata :)
    Gadu, gadu no i w końcu doszło do konsumpcji owego zimnego ciotczynego cudu. To była najdłuższe pół godziny w życiu - tak, tyle czasy potrzebowałam żeby skonsumować do końca wynalazek cioteczki. MASAKRA! Nie sądziłam, że można zepsuć coś tak prostego! Winą obarczam dziwną kawę rodem ze sklepu na b i lodów domowej roboty, które w smaku były bleee, jakbym jadła masło/margarynę??? Horror. Tak więc aby pocieszyć moje kubki smakowe, w weekend robię kawę z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już napisałam pod Twoim poprzednim komentarzem, też zwykle nie dodaję tego likieru, tak więc nie jest on konieczny. W każdym razie, nie chwaląc się, ta kawa jest naprawdę pyszna ;)
      No cóż, niestety niektóre osoby, nawet bardzo sympatyczne i lubiane, nie są stworzone do kombinowania w kuchni :) Podziwiam Ciebie, że to wypiłaś, ale pewnie nie chciałaś urazić cioci? Ja mimo wszystko chyba nie dałabym rady wypić/zjeść czegoś co mi nie smakuje :P Jeśli zrobiłaś kawę z mojego przepisu, daj proszę znać czy była dobra i jak Ci wyszła :)

      Usuń
  11. Halo, tęsknię za Panią i fajnymi wpisami! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że ktoś tu za mną tęskni :* ♥ Na razie nie mam żadnych ciekawych pomysłów na posty :( Chcę się zająć jednym tematem, który mnie bulwersuje i o którym chcę się trochę rozpisać, jednak na razie głowę zaprzątają mi inne sprawy :) Nie martw się, niedługo wrócę :**

      Usuń
  12. Kawa mrożona jest super na upalne dni. Sama lubię ją w niemal każdym wydaniu. Super też smakują te z dobrą bitą śmietaną, musem czekoladowym czy owocowym. Prosty przepis też można polecić taki http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-mrozona-kawe/. Byle nie przesadzić z jej chłodem bo może zaboleć gardło :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, latem mrożona kawa jest po prostu idealna :) W tym roku wypróbuję różne inne możliwości smakowe :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)