STRONY

poniedziałek, 3 marca 2014

Lenka, Park Sołacki - Poznań (28.05.2012)

Witam! :)

Mamy już marzec 2014, a ja w swoich folderach skrywam wiele zdjęć z dwóch poprzednich lat, których jeszcze tutaj nie pokazałam. Mam kilka sesji kobiet i dzieci, które chciałabym tutaj wstawić w osobnych postach. 

Dziś przyszedł czas na przedstawienie postaci małej, słodkiej dziewczynki, którą miałam przyjemność fotografować. Denerwowałam się trochę, ponieważ nigdy wcześniej nie widziałam tej dziewczynki na oczy. Pewnego dnia moja koleżanka z liceum do mnie napisała z pytaniem czy nie zechciałabym zrobić sesji jej małej siostrzenicy. Mimo obaw, oczywiście zgodziłam się! Im więcej nowych buziek przed obiektywem tym większe jest moje doświadczenie. W końcu każdy człowiek uczy się na swoich błędach prawda? Lenka była wtedy bardzo żywiołowa i ciekawa świata. To radosna, pełna dziecięcej radości i uśmiechu dziewczynka. Biegała za ptakami, kucała w trawie i zbierała kwiatki. Trochę się napracowałam przy tej sesji, musiałam biegać dookoła małej, żeby upolować dobre ujęcia, ale byłam zadowolona z efektu końcowego. Mama i ciocia Lenki również. Wśród zdjęć z tej sesji przewagę mają zdjęcia czarnobiałe, uwielbiam dzięciece fotografie w tych barwach, a do Lenki i jej portretów zdecydowanie bardziej pasowała mi czerń i biel od kolorów. Sesję wykonywałam w moim ulubionym Parku Sołackim, który jest po prostu idealny do fotografowania. Minusem tamtego dnia było wyjątkowe ostre słońce, przez które sporo zdjęć musiało polecieć do kosza. Jednak mimo tego mam Wam co pokazać. 



Sprzęt: Pentax K200D + teleobiektyw Sigma 70-300mm. Programy: Picasa 3 i Photoscape






















Dziwne, blogger zmienił mi kolory. Te czarnobiałe fotografie bardziej wyglądają na sepię, przynajmniej u mnie na laptopie... Na szczęście nie umniejszyło to jakości zdjęć :)

Strasznie chciałabym znów wrócić do fotografowania ludzi. Zależy mi na nowych osobach, bo jednak w każdym człowieku jest coś innego, wyjątkowego. Każdą osobę inaczej się fotografuje, przy każdej odczucia są inne. I choć czasem podczas robienia zdjęć mam wrażenie, że nic nie wyjdzie, że osoby fotografowane nie będą zadowolone, to potem przy efekcie końcowym wszyscy jednak są zadowoleni. No, może ja najmniej. Rodzina i przyjaciele mówią, że mam za mało wiary w siebie i za bardzo się krytykuję. Ja jednak uważam, że nigdy nie można uważać na 100%, że jest się w czymś dobrym, bo zawsze można być lepszym. I choć ja nigdy nie zajrzałam do teorii fotografii i prawdopodobnie nigdy nie zajrzę, bo mnie to najzwyczajniej w świeci nudzi i odstrasza, to wiem, że podczas fotografowania wciąż uczę się kadrować, korzystać z światła itp. Trening czyni mistrza, tak to się mówi.

W tym roku, kiedy już zakupię nową lustrzankę i się z nią oswoję, zamierzam ostro wrócić do fotografowania ludzi. Mam z tym pewne plany, ale wszystko w swoim czasie ;) 

Pozdrawiam serdecznie! :)

6 komentarzy:

  1. Ja także zamierzam fotografować ludzi, zobaczymy jak mi to wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia - uchwyciłaś duszę tej małej kobietki :) Oglądałam z szerokim uśmiechem na ustach - a wiedz, że jestem dosyć krytycznie nastawiona do świata.
    Fotografujesz zawodowo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Jeśli jesteś krytycznie nastawiona do świata to tymbardziej się cieszę :)
      Nie, fotografia jest moją pasją, jestem fotografem-amatorem, samoukiem. Zamierzam jednak przenieść tę pasję na wyższy poziom i zacząć fotografować ludzi, zarabiając na tym.

      Usuń
  3. Ja też zamieram zmienić sprzęt ale czekam na jakieś raty 0% :) Na nikona + obiektyw sigmy. Bo jednorazowo nie dam rady wydać kilka tysięcy. O Pentaksie wiem niewiele. Ale świetnie się u ciebie spisał z sigmą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, żeby jednorazowo kupić nowy sprzęt i obiektywy to byłoby trzeba napaść na bank :D Ja na razie chcę kupić nowe body (Pentax K-50), które kosztuje około 2tys zł. A w późniejszym czasie uzbierać na nowe obiektywy :) Pentax to bardzo dobra marka aparatów. Jedna z najlepszych, choć w Polsce nieznana. Cieszę się, że dane mi było poznać tę markę, bo zadurzyłam się na zawsze :))

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)