STRONY

wtorek, 5 listopada 2013

Park Sanssouci - Potsdam (20.10.2013)

Witam ponownie w dzisiejszym dniu :)

Kilkanaście dni temu ponownie wybraliśmy się do cudownego Parku Sanssouci w Poczdamie. Pierwszy raz byliśmy tam 8 czerwca i od razu zauroczyliśmy się tym parkiem. Jak pisałam w poście "Park Sanssouci - Potsdam (08.06.2013)" zwiedziliśmy wtedy 3/4 parku, jednak pominęliśmy kościół, który znajduje się z jednej strony parku. Tym razem przeszliśmy wcześniej pominiętą część, a z resztą parku daliśmy sobie spokój. Mieliśmy w planach kolejny raz przejść tymi samymi alejkami, zobaczyć jak wyglądają jesienią. Niestety pogoda zupełnie nie dopisała. Tak bardzo chcieliśmy żeby było ładnie i słonecznie, jednak mieliśmy się rozczarować. Najpierw kilka dni wcześniej okropnie wiało, co skutkowało tym, że większość liści spadła z drzew. A na sam weekend było deszczowo i pochmurnie. Brzydka pogoda i brak słońca była powodem naszej rezygnacji ze spaceru, a także małą ilością zdjęć. Sądzę, że gdybyśmy pojechali chociaż tydzień wcześniej, byłoby o wiele ładniej. No, ale nie ma co narzekać. Najważniejsze, że zobaczyłam pominięty w czerwcu kościół, który jest naprawdę wart odwiedzenia. Koniecznie wybiorę się do tego parku jeszcze nie jeden raz. Uważam, że jest to idealne miejsce na wykonanie sesji plenerowej. Spacerując alejkami wielokrotnie tworzyłam w głowie odpowiednie kadry z udziałem modelek. Zdecydowanie jest to najpiękniejsze miejsce w jakim do tej pory byłam. Zapraszam do oglądania zdjęć.



Niezbyt fachowo zobrazowałam Wam trasę, którą przeszliśmy. Jak można się domyśleć, litera "K" oznacza kościół :P Tak jak prowadzi czerwona linia, tak spacerowaliśmy tym razem. Poprzednim razem obeszliśmy wszystkie ważniejsze punkty na mapce.




Kościół Pokoju - Friedenskirche, w różnych ujęciach.

W całej okazałości.


Boczna część.

Wieża kościelna.

Krużganek - korytarz otaczający wewnętrzny dziedziniec.



Niesamowite korytarze.

Figura Jezusa.


Krużganek.


Resztę zdjęć zrobiłam podczas dalszego spaceru po parku.
















Zdaję sobie sprawę, że ze słońcem te zdjęcia byłyby zdecydowanie lepsze. Jednak uważam, że jak na te warunki (niepogoda i kompakt) są całkiem ciekawe. A Wy jak uważacie? :)


Pozdrawiam serdecznie!

18 komentarzy:

  1. Łoo strasznie podoba mi się to miejsce :D Świetne jest to pionowe zdjęcie z figurą Jezusa... Aa! :D Te okno nad jego głową wgląda dodatkowo jakby miał aureole i ten filtr na zdjęciu dodaje takiego mrocznego wyglądu. Tylko tego Jana tam z tyłu trzeba wciąć xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A popatrz, nawet nie zwróciłam uwagi, że to okno tak wygląda. Ale masz rację! :)
      Haha :D A mówiłam Bąblowi "Magda na pewno wycięłaby tego kolesia z tyłu, ja nie umiem!" :D

      Usuń
  2. Niektóre z tych zdjęć przyciągneły moją uwagę np. zdjęcie liścia :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. W lesie i parku wole pochmurną pogodę bo jak jest za dużo słońca to są za silne kontrasty i aparat wariuje - prześwietla niektóre elementy a gdzie indziej jest za czarno. Piękne jest zdjęcie z ławeczką i ten samotny liść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czasami tak jest, niestety. Mimo wszystko wolę jednak kiedy jest słońce, wtedy wszystko wygląda jakoś tak piękniej :)
      Dziękuję bardzo :)

      Usuń
  4. ale śliczny dywan z liści, nic tylko po nim chodzić i wsłuchiwać się w ich szelest ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Uwielbiam szelest jesiennych liści :))

      Usuń
  5. Coś cudownego niczym królewski dwór :) Robisz piękne zdjęcia ;) Czekam na zimowe ujęcia krajobrazu ;****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :** Na pewno się pojawią na blogu :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)