STRONY

sobota, 19 października 2013

Zachody Słońca w Poznaniu

Witam! :)

Myślałam o tym co pokazać Wam w następnym poście. Przeglądając foldery, przypomniałam sobie o ujęciach zachodu z mojego poznańskiego mieszkania. Widok tam mam wspaniały, akurat na zachód. Uwielbiam fotografować zachody Słońca. Niby codziennie to zjawisko występuje tak samo, jednak każdy zachód jest wyjątkowy. Zdjęcia, które Wam pokażę są z 2012 roku. Niestety, ponieważ nie mieszkam już w Poznaniu, nie miałam okazji fotografować tamtych widoków w tym roku, a tutaj okna mam na południe, natomiast jedyne co widzę na wprost to drzewa i blok. Może tylko dwa razy sfotografowałam tegoroczne poznańskie zachody, kompaktem, ale nie warto nawet wstawiać tutaj tych zdjęć. W każdym razie ten widok jest kolejną rzeczą, za którą niebywale tęsknię... Za tymi zachodami i za tą przestrzenią. 

Swoją drogą ciekawe jak po wyprowadzce z rodzinnego miasta, zauważamy sentyment do tego miasta. Teraz za każdym razem jak tam przyjeżdżam, podziwiam różne miejsca i doceniam ich urok. Berlin jest piękny. Uważam nawet, że jest piękniejszy od Poznania, pod względem parków, ogrodów i tych wszystkich wspaniałych budowli, ale zawsze czegoś mi tu brak. W Poznaniu jestem u siebie. Teraz jeżdżąc tam, czuję się dumna, że stamtąd pochodzę. Trochę to pokręcone, ale to tak jak z urodą i charakterem ludzi. Berlin jest przepiękny, ale dla mnie pusty w środku. Natomiast Poznań jest mniej atrakcyjny, za to wnętrze ma wspaniałe. Nie wyobrażam sobie tam nie przyjeżdżać i nie tęsknić za znajomymi miejscami.


W każdym razie za bardzo odbiegłam od tematu :P Zapraszam Was do oglądania zdjęć. Zachody są mieszane, z różnych pór roku. Wybrałam kilka ulubionych zdjęć. Wszystkie wykonane Pentax K200D (Pentax 18-55mm, Sigma 70-300mm).















Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego weekendu! :) Oby jutro było słonecznie, bo chcemy jechać do Parku Sanssouci w Poczdamie. Wyobrażam sobie jak tam musi pięknie wyglądać jesienią. Szkoda, że nie mam lepszego aparatu :/

24 komentarze:

  1. piękne zachody! Miałam szczęscie zobaczyc niejeden taki w Poznaniu :)
    palczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie sliczne uwielbiam zachody :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne zdjęcia :)
    z tym Berlinem się nie rozpędzaj, by nas nie bili to byśmy mieli więcej ładnych miejsc xDDD
    :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki kochana :*
      No w sumie masz rację ;) Buziaki :**

      Usuń
  4. śliczne te zdjęcia można się rozmarzyć patrząc na mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapomniałam Ci odp. na Twoje pytanie: tak w Londynie jest polska biblioteka. Znajduje się w ośrodku polsko kulturowym. Poszukaj może w Berlinie też jest coś takiego. Niektóre też lokalne biblioteki mają na stanie polskie książki tutaj, więc może warto zobaczyć, czy coś takiego nie funkcjonuje też w Niemczech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dowiedziałam się, że jest jakaś polsko-niemiecka biblioteka :) Może się tam wybiorę żeby zobaczyć z ciekawości jakie mają książki i czy są polskie bibliotekarki :)

      Usuń
  6. jeju jakie piękne te zachody, a co do sentymentu - zgadzam się z tobą w stu procentach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne, romantyczne i bardzo udane kadry :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kocham zachody, a te powyżej są przepiękne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne wodoki, bardzo fajnie udało Ci się je uchwycić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Takie widoki zawsze staram się uchwycić jak najlepiej :)

      Usuń
  10. Przepiękne zdjęcia, bajkowe zachody. I trudno z tych szeregu zdjęć wytypować to naj.... Super. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa :) Pozdrawiam ciepło! :)

      Usuń
  11. Pięknie :) a z tym sentymentem do miejsca zamieszkania już tak jest, że widzi się więcej piękna kiedy jest się daleko...
    Pozdrawiam ciepło!
    Dobrego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Zawsze lubiłam Poznań, jednak kiedy stamtąd wyjechałam, dopiero zaczęłam go doceniać :)
      Pozdrowionka! Wzajemnie :*

      Usuń
  12. Czy możesz powiedzieć, z którego miejsca w Poznaniu dokładnie robiłaś te zdjęcia ? Chętnie bym się tam wybrał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że mogę powiedzieć, ale nie będziesz miał za bardzo możliwości zrobić stamtąd zdjęcia ;)
      Zdjęcia robiłam na Ratajach, Os. Orła Białego. Z mieszkania mojej mamy, konkretniej z balkonu :) Zaledwie 3 piętro, a takie widoki ♥

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)