STRONY

czwartek, 31 października 2013

Viktoria Park i nie tylko (29.09.2013 i 13.10.2013)

Dzisiaj pokażę Wam zdjęcia z Viktoria Park, ale nie tylko z tego parku. Mam też parę ujęć z okolicy, w której mieszkam, także wstawię je w tym poście.

Ponieważ zwiedziłam już większość dużych i znanych berlińskich parków, szperam teraz w internecie i na mapach w poszukiwaniu tych mniej znanych. I tak trafiłam na Viktoria Park znajdujący się w dzielnicy Kreuzberg. Po rozczarowaniu parkiem Friedrichshain, byłam pełna obaw, jednak rozwiały się one kiedy dotarliśmy na miejsce. Park jest umiejscowiony na wzniesieniu, tak więc im dalej idziemy tym wyżej jesteśmy. Na samym "szczycie" znajduje się jakiś monument, niestety nie znam jego historii, i punkt widokowy, z którego widać pół Berlina. Można tam wykonać świetną panoramę miasta, jednak kiedy my tam byliśmy, większość budynków zasłaniały drzewa. Musiałabym spróbować zimą. Przez środek parku, przez całą długość jest wodospad, patrząc z dołu wydaje się jakby zaczynał się na dole, a kończył przy samym monumencie, takie złudzenie. Oprócz tego są alejki, zagroda ze zwierzętami, ławeczki, duża polana, w sam raz na zabawę z psem, czy piknik z dzieckiem oraz spory plac zabaw. 

Zdjęcia nie zachwycają, w rzeczywistości park wygląda o wiele ładniej. Niestety słońce było ostre, a kompakt przy ostrym świetle strasznie prześwietla mi zdjęcia, no i zmienia kolory :/



Viktoria Park - 29.09.2013




Wspominany przeze mnie wodospad, kolorystyka okropna, ale chciałam Wam pokazać chociaż jedno ujęcie.




Zdjęcie robione z góry, widok na ulicę. Blogspot zmienił kolory tego zdjęcia :/



Z punktu widokowego doskonale widać Wieżę Telewizyjną.

Panorama, niestety zasłonięta drzewami.

Mała ingerencja Picasy ;)


A teraz kilka ujęć z okolicy, w której mieszkamy. Wybraliśmy się na wieczorny spacer, więc jak zwykle zabrałam ze sobą aparat i próbowałam zrobić w miarę dobre ujęcia. Zbliżał się zachód, więc światło było ciekawe. Jesień przystroiła już drzewa swoimi przepięknymi kolorami, więc było naprawdę ładnie. 


Spandau - 13.10.2013



Uwielbiam te liście :)



Wiem, że duże ziarno, ale całkiem przypadło mi do gustu.




Piękny liść, który przyciągnął moją uwagę ;)


Pozdrawiam serdecznie! :)

8 komentarzy:

  1. jesiennie bardzo :* fajne zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcie wodospadu można by spróbować delikatnie przyciemnić... Ale wtedy kontrast pomiędzy kolorami a jasnym niebem mógłby stać się nie do przyjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, był nie do przyjęcia :D Bo próbowałam tak zrobić i stwierdziłam, że lepiej wstawić takie ;)

      Usuń
  3. ale piękna kolorowa jesień u Was ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz już niekoniecznie :| Szarość zawładnęła przyrodą :P

      Usuń
  4. Na zdjęciach jesień jest taka cudowna.. szkoda tylko, że tak strasznie zimna, przynajmniej tu w Szwecji.. :/
    Wodospad jest piękny na tym zdjęciu, więc wyobrażam sobie jaki efekt daje na żywo.. Magia? :)

    PS. Jak miło czytać Twoje posty ;) Zdradzę Ci sekret - jesteś moją ulubioną bloggerką, tu się nigdy nie nudzę ;***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień jest bardzo fotogeniczna, ale głównie wtedy kiedy jest słoneczna. Na początku we wrześniu i październiku, u nas była ciepła i bardzo przyjemna :) Wodospad zdecydowanie pięknej wygląda w rzeczywistości. Tak - magia! :)

      Kurczę, nie wiem co odpowiedzieć :D Dziękuję! Bardzo mi miło z tego powodu :)) ♥ ♥ ♥ :*:*:* Cieszę się!

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)