STRONY

piątek, 18 października 2013

Spaghetti bolognese

Dzień Dobry! ;)

Dzisiaj rozpoczynam nową kategorię postów pt: "Kuchnia Bąbelkowej". Ponieważ lubię gotować, postanowiłam co jakiś czas wstawić tutaj przepisy na ulubione potrawy, które przyrządzam najczęściej. Dla niektórych może będzie to całkiem zwyczajna kuchnia, nic wybornego. I właściwie tak jest, moje potrawy są zwyczajne, to domowe obiady. Jednak sama znam kobiety, które nawet jajecznicy nie potrafią zrobić :P A moim zdaniem każda kobieta powinna choć trochę umieć gotować. W końcu każda z nas zostanie kiedyś panią domu, mamą i żoną :) Dlatego mam nadzieję, że posty w tej kategorii pomogą niektórym przyrządzić coś dobrego, na zwykły, domowy obiad.

Mnie gotowanie sprawia naprawdę sporą przyjemność, a jeszcze większą, kiedy widzę, że innym smakuje to co przyrządzam. Prawdopodobnie przyrządzałabym więcej ciekawych potraw, gdybym miała lepszą kuchnię, ale na to na razie muszę jeszcze poczekać. Podejrzewam, że w nowym mieszkaniu, w nowej kuchni z lepszym sprzętem, będę mogła zdziałać więcej i uczyć się nowych przepisów. Zdjęcia także będą lepsze, kiedy otoczenie będzie ładniejsze, a zamiast kompaktu - lustrzanka. Na razie jednak muszę radzić sobie tym co posiadam.



Spaghetti Bolognese. Kiedyś przyrządzałam je zupełnie inaczej, ale pewnego dnia znalazłam inny, lepszy przepis na blogu CrispyBiscuits: http://crispybiscuits.blogspot.de/2013/03/klasyka-woska-spaghetti-bolognese.html Przyrządzam je mniej więcej tak samo, tylko dodaję większe ilości składników.


Składniki na 6 porcji.
  • 1kg mielonego mięsa wieprzowego
  • 2 puszki pomidorów w zalewie
  • 1 kartonik passaty pomidorowej (tutaj 500g)
  • 1 duża cebula (lub dwie małe)
  • 3-4 ząbki czosnku (jeśli ktoś nie przepada za jego smakiem, można dodać 2 ząbki)
  • przyprawy: sól, pieprz, papryka, oregano i bazylia - suszone
  • oliwa z oliwek
  • no i oczywiście paczka makaronu spaghetti (może być każdy inny)
Do sosu można też dodać groszek zielony, sos ma delikatniejszy smak, ale jest równie dobry.


PRZYRZĄDZANIE:
Na patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek, wrzucamy mięso, które rozdrabniamy łopatką. Kiedy się zarumieni dodajemy pokroją w kostkę lub piórka cebulę i przeciśnięty przez wyciskacz czosnek. Przyprawiamy solą, pieprzem i papryką. Dusimy pod przykryciem około 10-15 minut. Dodajemy pomidory wraz z zalewą. Jeśli są w całości, trzeba je wcześniej pokroić w kostkę. Dusimy 5 minut i dodajemy passatę pomidorową. Dusimy kolejne kilka minut i dodajemy małą łyżeczkę oregano i około dwóch dużych łyżek bazylii. Możemy przyprawić ponownie solą, pieprzem i papryką, oczywiście według uznania (ja lubię intensywny smak). Gotujemy sos jeszcze przez chwilę i gotowe! Makaron najlepiej jest ugotować wcześniej, według instrukcji na opakowaniu. 



Mam nadzieję, że miło przyjmiecie takie posty na tym blogu. W końcu fotografia nie jest jedynym moim hobby, gotowanie też nim jest. A nie było tutaj jeszcze żadnego postu potwierdzającego moje zainteresowanie :P

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego gotowania! :)

18 komentarzy:

  1. Uwielbiam spaghetti i tez często robię z chłopakiem na kolacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spaghetti to fajna sprawa, bo jest smaczne i szybko się je robi :)

      Usuń
    2. No pewnie, a ja jestem makaroniara i moge jeść i jeść ;)

      Usuń
  2. mniamiiii.... aż mi ślinka poleciała, tak to smakowicie wygląda...

    OdpowiedzUsuń
  3. Etykietki wszystkich produktów ze zdjęcia mają niemieckojęzyczne napisy... Zaintrygowało mnie to :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam :) Fotografia i kucharzenie absolutnie idą w parze. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się zdecydowanie :) Pozdrowienia! :*

      Usuń
  5. a ja dopiero dzisiaj odkryłam, że masz bloga.... no nieeeeee!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że w końcu go odkryłaś :D Witam Cię serdecznie :*

      Usuń
  6. ehh ja głodna, a Ty takie rzeczy wrzucasz... :P
    :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe niech tatuś leci do sklepu po produkty i gotujcie we trójkę :P :**

      Usuń
  7. uwielbiam kluski pod każdą postacią a szczególnie na słodko ze śmietaną i truskawkami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię wszelkie kluski i makarony :)

      Usuń
  8. O kurcze, całkiem przypadkiem trafiłam na swój przepis i aż się zdziwiłam :) Cieszę się, że spaghetti smakuje :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam to spaghetti! :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)