STRONY

środa, 9 października 2013

Magdalena B., Dębina - Poznań (17.10.2012)

Witam!
Dzisiaj chciałabym pokazać Wam po raz pierwszy fotografię portretową. Ponieważ większość innych zdjęć już Wam pokazałam, nadszedł czas na podzielenie się z Wami amatorskimi sesjami, które miałam okazję wykonywać.

Jak wiecie, największą miłością darzę fotografię przyrodniczą, jednak ludzi również chętnie i z sympatią fotografuję. Wiem, że popełniam błędy. Jednak uczę się na tych błędach i wyciągam z nich wnioski. Dlatego sama widzę, że fotografowanie ludzi idzie mi coraz lepiej, a także pewniej się czuję trzymając aparat w dłoniach, kiedy przede mną stoi moja modelka. Wiem, że robię całkiem dobre zdjęcia. I nikt mi nie wmówi, że one są złe lub że mam do dupy aparat. Uprzedzając czepialskich zazdrośników - nie jestem egoistką. Po prostu zamiast mówić sobie jaka to ja jestem do dupy i nieustannie się krytykować, wolę szukać pozytywnych cech w tym co robię i jak robię. Docenienie swojej pracy i dostrzeżenie jej piękna daje większą motywację do dalszego tworzenia. Potwierdzeniem moich słów jest ogromne zainteresowanie sesjami u mnie, sprzed kilku miesięcy. Nawet nie wiecie jak wielką dumę czułam kiedy zgłosiło się do mnie tak wiele osób zainteresowanych sesją u mnie, po tym jak napisałam na facebooku, że przyjeżdżam do Poznania i szukam chętnych osób na sesje. Czułam, że te wszystkie kobiety i dziewczyny wierzą we mnie, w moją pasję i mój ukryty talent, że doceniają i uznają moje zdjęcia. To mi dało sporego kopa ;) W czerwcu przyjechałam na kilka dni i miałam ręce pełne roboty. Wykonałam kilka ciekawych sesji. Później miałam przyjechać w lipcu ponownie na sesje, było jeszcze więcej chętnych, jednak niestety musiałam zrezygnować z przyjazdu do Polski. Teraz mam niesprawną lustrzankę, jednak powiedziałam sobie, że w przyszłym roku będę przyjeżdżała do Polski, rzadziej, ale na dłużej. I za każdym razem postaram się umówić z kilkoma osobami. Ufając, że nadal znajdą się chętni :P


Moje zdjęcia nie są profesjonalne. Nie ma w nich ani grama Photoshopa (co najwyżej zmieniam kolorystykę w zwykłej Picasie). Fotografuję sama, bez asysty kogoś bardziej doświadczonego. Nie mam wizażystki, stylistki. Nie używam blendy ani statywu. Jestem tylko ja, aparat w moich dłoniach, natura, słońce i modelka. Tak ubrana i pomalowana jak na co dzień. Tak jak się dobrze czuje. Bo na tym mi zależy. Na pokazaniu kobiety taką jaką jest, nie przebraną, nie przemalowaną, lecz naturalną w swoim codziennym życiu. Staram się pokazać piękno kobiety bez udziału programów, bez retuszów, wygładzania i poprawiania. Myślę, że wychodzi mi to, jednak ocenę pozostawiam Wam :)

Na pewno postaram się pokazać Wam sesje, o których wspomniałam powyżej. Jednak, ponieważ to pierwszy tego typu post, najpierw pokażę Wam moją ulubioną sesję, z wszystkich jakie zrobiłam. Magdę fotografowałam już kilka razy i za każdym razem byłam zadowolona ze zdjęć. Jedynie ostatnia sesja nie bardzo nam wyszła, ale to za sprawą milionów komarów, które zjadały nas żywcem. Ta, którą pokażę Wam poniżej jest dla mnie o tyle ważna, że po pierwsze, została zrobiona na Dębinie, po drugie była pierwszą sesją robioną przeze mnie po kilkumiesięcznej przerwie, po trzecie Magda wspaniale pozowała i światło było cudowne. No, ale zobaczcie sami ;)







Ulubione ♥




Ulubione ♥

Ulubione ♥





Pozdrawiam serdecznie! :*

12 komentarzy:

  1. #10 - moje ulubione, tło piękne.

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie zmagałam się portretami.
    Dlaczego? Po pierwsze, nie mam cierpliwości do ustawiania i spokojnego fotografowania (czasami bardzo znudzonych) ludzi. Po drugie - oni również nie zawsze mają cierpliwość do mnie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe nie wszystkim pasuje fotografowanie ludzi i też nie wszystkim to wychodzi :) Ja do fotografii portretowej podchodzę spontanicznie, nie planuję niczego. Raczej czerpię inspirację z miejsca, w którym znajduję się z moją modelką. Ja zawsze uprzedzam, że nie jestem profesjonalnym fotografem i wiele ujęć może nie wyjść mi tak jak będę chciała, ale spotykam się ze zrozumieniem ;)
      Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  3. Ojj cudowna modelka... xD haha nie no, żartuje :) to też moja ulubiona - nasza sesja :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie żartuj, bo masz rację, a że zajeżdża trochę narcyzmem to co tam :D :P Hahaha :P Ta i ta na Starym Rynku ♥

      Usuń
  4. Zuziu, fajnie wyszło. Mnie osobiście tylko brakuje choć lekkiego uśmiechu na kilku zdjęciach, ale to tylko moje subiektywne zdanie. Ale i tak ściskam i pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) I jak najbardziej szanuję Twoje zdanie i cieszę się, że wyraziłaś je szczerze :) Modelka nie lubi się uśmiechać na zdjęciach, a jak już uda mi się uchwycić ją uśmiechniętą to nie pozwala zamieszczać zdjęć z uśmiechem :P Po prostu nie lubi siebie uśmiechniętej. Pozdrawiam równie ciepło :*

      Usuń
    2. jestem takim "so sad" człowiekiem xD hahah :P

      Usuń
    3. Hahaha :D Zwłaszcza jak śmiejemy się z głupot :D

      Usuń
  5. uwielbiam czarno białe zdjęcia więc te zrobiły na mnie największe wrażenie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy :) Ja również lubię czarno-białe zdjęcia, jednak nie zawsze ta kolorystyka do zdjęcia pasuje :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)