STRONY

czwartek, 15 sierpnia 2013

Moje poznańskie azyle

Witam! :)

Dosyć długo mnie tutaj nie było. Nie miałam czasu, ani pomysłu na kolejny post. 10 dni byłam w Poznaniu u rodziny, stąd pomysł na pokazanie Wam dwóch moich ulubionych poznańskich miejsc. Myślę, że już niedługo zacznę wstawiać posty z bieżących wydarzeń, z bieżącymi zdjęciami :) Czasem nie chce mi się wstawiać czegoś przedawnionego, bo mam ochotę wstawić obecne fotografie.

Mam swoje dwa ukochane miejsca w Poznaniu. Dębinę oraz Park Sołacki.

Do Dębiny mam sentyment, zabierała mnie tam babcia, kiedy byłam mała. Pokochałam tam każdy zakątek i do teraz uwielbiam wybrać się tam spacer. Aby dostać się do samego parku trzeba przejść wielki most kolejowy, który jest tam od czasów wojny. Czasem jest to emocjonujące przeżycie, zwłaszcza jeśli stoi się w połowie mostu, a przejeżdża pociąg. Wtedy wszystko się trzęsie. Moja mama nigdy tam ze mną nie weszła. Ma lęk wysokości i nie jest w stanie wejść na ten most. Kiedy jednak pokonamy straszny most, dotrzemy do parku. Są tam głównie stawy, a wokół nich aleje, mostki, polanki, ławeczki itd. Uważam, że nie jest to bardzo piękny park. Można stwierdzić, że nawet zwyczajny. Jednak wspomnienia i sentyment sprawiają, że kocham przebywać w tym miejscu. 


Park Sołacki przeciwnie jest przepiękny. Sądzę, że to najpiękniejszy park Poznania. I za to piękno właśnie go uwielbiam. Nie mam szczególnego emocjonalnego przywiązania do tego miejsca. Po prostu lubię tam pojechać na spacer w pięknym otoczeniu. Sceneria podobna - stawy, mostki, ławeczki, alejki. Jednak jest jakoś piękniej. I wszystko to w samym centrum miasta. Dębina jest raczej dzika i spokojna. Park Sołacki tętni życiem. Mnóstwo ludzi tam spaceruje, na wielkiej polanie pośrodku parku ludzie odpoczywają na kocach czy grają w różne gry na świeżym powietrzu. Fajne miejsce na rodzinny spacer czy piknik. Oczywiście jeśli po sobie posprzątamy ;)

Teraz przedstawię Wam kilka zdjęć z tych parków. Zdjęcia nie są teraźniejsze, bo długi czas nie fotografowałam tych parków. Na Dębinie ostatni raz byłam w październiku zeszłego roku... Na Sołaczu dwa miesiące temu, ale nie robiłam zdjęć.


DĘBINA

10.02.2012






12.06.2012




17.10.2012









PARK SOŁACKI

25.03.2012





08.06.2012





18.10.2012









Myślę, że chyba każdy z nas ma swoje ulubione miejsce, które może nazwać swoim rajem :) Ja mam dwa raje ;)


Pozdrawiam serdecznie! :)

P.S. Za tydzień jedziemy nad morze! Nareszcie :))

10 komentarzy:

  1. Tak patrząc na te parki, stwierdzam, ze nasz miejski park jest malusieńki i ma tylko jeden mały stawik.. lipa. też chce taki u siebie ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe :P Niestety nic Ci na to nie poradzę :P W Poznaniu jest sporo tak dużych parków, a w Berlinie jeszcze więcej ;) Uroki dużych miast.

      Usuń
  2. Piękne te Twoje azyle :) Mam nadzieje, że odpoczęłaś co zaowocuje kolejnymi świetnymi postami :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpoczęłam, zrobiłam sobie małą przerwę od blogowania i moich stronek, ale teraz wracam :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. aż się rozmarzyłam tak tutaj ładnie... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem rozmarzona gdy jestem w tych miejscach :))

      Usuń
  4. Zgodzę się, że Park Sołacki jest przepiękny! :)
    Barddzo udane zdjęcia!

    POZDRAWIAM I NA PEWNO będę zaglądać częściej :)
    http://claudiabardon.blogspot.se/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie :)

      Ja również zajrzałam na Twojego bloga i bardzo spodobał się sposób w jaki go prowadzisz ;)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  5. zapraszam do polubienia i zakupów na ARTEA. Biżuteria uniwersalna, własnoręczna. Strona dopiero ruszyła, ale są już konkursy :)
    ZAPRASZAM SERDECZNIE! :)
    https://www.facebook.com/pages/Artea/433661640081806

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)