STRONY

piątek, 5 lipca 2013

Zoologischer Garten (21.04.2013)

Witam! :)

W kwietniu postanowiliśmy wybrać się na spacer do berlińskiego ogrodu zoologicznego. W internecie dowiedziałam się, że jest to największy ogród zoologiczny na świecie pod względem ilości gatunków znajdujących się wewnątrz. Faktycznie, patrząc na mapę znajdującą się przy samym wejściu można zauważyć, że zwierząt jest mnóstwo. Ciekawe jest, że ZOO znajduje się w samym centrum miasta i graniczy z ogromnym parkiem Tiergarten obejmującym cały obszar między Kolumną Zwycięstwa, a Bramą Brandenburską. Aby trafić do ZOO komunikacją miejską, trzeba wysiąść na słynnym dworcu ZOO, z książki "My Dzieci z Dworca ZOO". Najgorsze, że w dalszym ciągu da się tam zauważyć ludzi leżących lub opartych pod ścianami, na haju, którzy mają tzw. odlot. Towarzystwo jest tam nieciekawe i nie wybrałabym się tam nigdy bez towarzystwa. W każdym razie wracając do właściwego tematu... Na terenie ogrodu zoologicznego znajduje się wiele budynków, jednak jeden koniecznie zasługuje na uwagę. Jest to "Akwarium". Trzypiętrowy budynek, w którym znajdziemy najróżniejsze gatunki ryb, gadów, płazów, meduzy, pająki, motyle. Moje największe uznanie zdobyły meduzy. Nigdy nie widziałam tych stworzeń. A stojąc tak w ciemności naprzeciwko zbiornika z meduzami po prostu nie chce się odwracać wzroku. Są tak piękne, ulotne, delikatne. Sposób w jaki się poruszają jest taki hipnotyczny. Oczywiście całe piętro z gadami było moim rajem. Uwielbiam fotografować te wszystkie jaszczurki. Wspaniałe są też wielkie koty, niestety jednak jak ja tam byłam, wszystkie tygrysy, lwy, lamparty i pantery były zamknięte w budynku. Szkoda, bo zależało mi na zrobieniu zdjęć, kiedy były na wybiegu. Jednakże są wakacje, więc może wybiorę się tam ponownie. Teraz zapraszam do oglądania zdjęć! :)






































W następnym wpisie zdjęcia z kilku spacerów nad różnymi jeziorami :)
Pozdrawiam serdecznie! :)

8 komentarzy:

  1. Kiedyś byliśmy w podobnym parku ale w Szwajcarii. Przepiękne zdjęcia:) pozdrawiam. Jak zechcesz to zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i również pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Świetne zdjęcia! w szczególności spodobało mi się 9 <3

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniałe zwierzęta wspaniale uchwycone!

    OdpowiedzUsuń
  4. Musiał mi umknąć ten post - dobrze, że o nim przypomniałaś :)
    Przepiękne zdjęcia :) Sama uwielbiam fotografować zwierzęta w zoo <3 jest super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Ja też to uwielbiam ♥ ;)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny :)